Eindelijk is het dan zover.

8 september 2016 - Lima, Peru

Lang hebben we er naar uitgekeken maar dinsdag 6 september was het dan eindelijk zover. Onze reis naar Zuid-Amerika gaat eindelijk beginnen.

De eerste uitdaging die we hadden, voorafgaande aan onze reis, was het inpakken van onze rugzakken. Een paar weken zijn we bezig geweest met het bedenken en verzamelen van de spullen die we mee moeten nemen. En dan is het daarna nog de vraag of dat wat je bedacht hebt ook gaat passen in zo'n rugzak. Nou het was even passen, meten en een beetje aanduwen maar uiteindelijk heeft Jan 15kg en ik 12kg mee te nemen de komende maanden. Moet je zeggen prima te doen, mits we er geen enorme hiking tochts mee hoeven te maken.

De trip naar Schiphol ging in elk geval prima. Ook de vlucht naar Lima vertrok prima op tijd. Na een heerlijk "chicken or pasta" diner tijdens de vlucht, 4 films en 5 sudoku's verder kwamen we na 12 uur vliegen in Lima aan. Direct door met de taxi naar het hotel. En ja, ook in Peru hebben de chauffeurs hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen. Heb je de vlucht van 12 uur vliegen goed doorstaan, kom je door een taxiritje van 30 minuten groen en geel op de plaats van bestemming aan.

Anyway, we werden warm verwelkomd door Angelo, de eigenaar van de B&B waar we de komende 3 dagen gaan verblijven. Omdat Bregje over 2 dagen aansluit krijgen we meteen een grote kamer toegewezen, zodat we niet nog eens hoeven te switchen van kamer. Nou groot is de kamer, hij bevat 5 bedden met zelfs een stapelbed. We lopen nog even een rondje door de wijk Miraflores waar de B&B gevestigd is en dan gaan we lekker slapen.

De volgende ochtend zijn we al vroeg wakker en eten we ons ontbijt in de tuin van het hotel. Na het ontbijt gaan we met de taxi naar het oude centrum waar we alle bezienswaardigheden bekijken. Eerlijk gezegd is Lima niet echt een hele mooie stad. Sommige gebouwen zijn erg mooi maar er is ook veel verval. Tegen de middag hebben we alles wel gezien in het centrum en lopen we naar het Museo de Arte (MALI), een tip van een Nederlands stel uit ons hotel. Daarna gaan we terug naar de wijk Miraflores, daar bezoeken we de markthal Mercado N1 Surquillo. De restaurants uit Lima halen hier de ingrediënten voor hun diners. Echt geweldig om te zien wat ze hier allemaal verkopen. Van al dat eten worden wij natuurlijk alweer hongerig en we schuiven dan ook aan bij één van de eettentjes in deze markthal. Heerlijke ceviche (ingelegde vis) en een geweldige vis paella. Dit belooft veel goeds voor de rest van de reis door Peru. Daarna nog even door Miraflores gelopen en terug naar ons hotel. De telefoon zegt dat we 13km hebben gelopen.

Vandaag weer een dagje Lima en vanavond arriveert Bregje. Leuk, kijken we ook alweer naar uit.

1. Pa en Ma ganzewinkel:
    8 september 2016
    Ziet er indrukwekkend uit had totaal geen idee van Lima
    Wens jullie nog veel vakantieplezier en nog veel te ontdekken
    Met hartelijke groet,
    Jan van Ganzewinkel
  2. Jos Kivits:
    Hoi luitjes, ziet er goed uit daar! Geniet ervan. Groetjes, Jos
  3. Mark:
    8 september 2016
    Jan en Marieke, Wauw wat een leuke en goede start van jullie avontuur! Ga door met bekijken, ervaren, genieten en foto's maken. En vergeet niet je blog bij te houden natuurlijk
    Enjoy and have fun!
    Groeten mark
  4. Erna:
    8 september 2016
    Leuke foto's fijn dat de reis goed is gegaan
    kijk uit naar de volgende blog genieten
    Gr erna
  5. Bernadet:
    9 september 2016
    Goed begin van de vakantie en van jullie blog! Veel plezier straks met z'n drietjes. Ik kijk uit naar het volgende verhaal!!!
  6. Eric van Beerendonk:
    9 september 2016
    Leuk jullie verhaal te lezen en foto's te zien! Belooft een prachtige ervaring te worden. Mooi kunstwerk aan de muur van het restaurant! Geniet! Gr. Eric
  7. Ank Verkerk:
    12 september 2016
    Hoi Marieke en Jan ,

Dat ziet er geweldig uit, vooral het vlees zonder koeling !!!
    Veel reisplezier nog.
    Groetjes,
    Ank Verkerk
  8. Els:
    14 september 2016
    Hallo daar samen in Lima.
    Leuk, om op deze manier een beetje mee te genieten van jullie ervaringen.
    Enjoy; en ook veel groeten aan Breg.
    Liefs: Els.